2014년 1월 30일 목요일

x86과 ARM의 전쟁 현실화, 서버 시장에 64비트 ARM 프로세서 내놓은 AMD

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클라우드 서버 시장은 고성능 컴퓨팅이 요구되는 HPC와 달리, 전력당 성능이 요구되는 철저한 코스트 중심의 시장이다. 각종 모바일 기기의 사용이 늘어나고 소셜 네트워크 시장이 커짐에 따라 이에 필요한 저전력 프로세서도 요구되고 있다.
이미 서버 시장에서 유리한 고지에 올라 있는 인텔도 이러한 시장 변화에 맞춰 ATOM 프로세서를 저전력 서버에 투입하고 있는데 AMD가 64비트 ARM 서버 프로세서 '시애틀(seattle)'을 발표함에 따라 클라우드 서버 시장에서 x86 진영과 ARM 진영이 맞붙게 됐다.
AMD가 내놓은 최초의 64비트 ARM 서버 프로세서는 와트당 성능이 기존 옵테론 X 시리즈의 2~4배에 달할 만큼 뛰어난 경제성을 갖춘 것으로 소개됐다. 구체적인 성능 자료를 공개한 것은 아니지만 ARM이라서 가능한 저전력 설계로 인텔 ATOM과 경쟁이 가능하다고 한다.
TDP 자체만 보면 25W 정도로 다소 높아 보이는 것도 사실이지만 워크 로드에 따른 전력 소모나 유휴 상태에서의 전력 소모 등을 고려하면 실제 소비전력은 인텔의 아톰 보다 나은 조건을 제시할 수 있다.
서버 환경에 필요한 대용량 메모리 지원에서도 AMD 시애틀은 128GB까지 확장이 가능한 반면 아톰은 64GB로 제한되어 있다. I/O 부분에서도 PCIe 3.0을 지원하는 시애틀과 달리 아톰은 대역폭이 절반인 2.0만 지원한다.
최대 컴퓨팅 성능이 확인되지 않아 직접적인 성능을 비교할 순 없지만 서버에 필요한 제반 환경에선 시애틀이 유리한 조건을 상당수 갖추고 있는 건 사실이다.
하지만, 이제 막 시작되는 ARM 기반 서버 환경은 그에 맞는 ISP 업계의 지원이 필요하고 이를 위한 생태 조성도 요구되어 단순한 하드웨어 성능 만으론 성공을 보장할 수 없다.
다행히 금일 개최된 오픈 컴퓨트 프로젝트(OPC: Open Compute Project) 서밋에서 세계 최대의 SNS 기업 '페이스북'이 ARM 기반 서버 도입을 약속할 정도로 업계의 관심이 높은 편이라서 ARM에서도 2019년까지 서버 시장 25%를 차지하겠다는 야심찬 계획을 가지고 있다고 한다.
계획대로 서버 시장의 25%를 차지할 건지는 지켜봐야 할 일이지만 어찌됐던 이미 예견되던 ARM과 x86의 전쟁이 시작됐건 사실이고 AMD를 필두로 64비트 ARM 프로세서를 개발해 온 업체들의 서버 시장 진출 소식이 이어질 전망이다.

아이폰6 'A8' 프로세서, 진정한 SoC으로 거듭난다.. CPU와 메모리 통합

애플의 차기 아이폰6에 탑재될 것이 유력한 모바일 프로세서 'A8'에 DRAM 메모리가 통합될 것이란 소식이 전해졌다. A8 칩셋에 CPU와 메모리가 통합된다면 보다 빠른 성능을 보여줄 것으로 기대되고 있다.
28일(현지시간) IT매체 폰아레나는 타이완 디지타임즈를 인용, 애플이 차세대 모바일 프로세서 A8 칩셋에 DRAM 메모리도 통합해 진정한 '시스템-온-칩(SoC)으로 제조할 수 있다고 전했다.
보도에 따르면 A8 칩셋은 A7 칩셋에 통합된 CPU, GPU, 캐시, 이미지 프로세서 외에도 DRAM 메모리도 통합시킨다. A8 칩셋에 사용되는 패키징 방식은 ‘패키지 온 패키지’(Package on Package) 방식으로, 이 패키징 방식은 CPU 다이 위에 메모리 다이를 올리는 방식이다.
애플 A8 패키징 주문은 Amkor 테크놀로지와 STATS ChipPAC이 각각 40%를 맡으며, Advanced Semiconductor 엔지니어링이 나머지 20%의 주문을 담당한다.
또, 디지타임즈는 TSMC가 올 2분기에 20nm 공정 기술 진입으로 애플 A8 칩셋 생산에 속력을 낼 것이라고 밝혔는데, 이 보도가 사실이라면 애플 아이폰6는 그동안 애플의 출시 주기에 맞춰 오는 9월경 출시될 것이란 예상을 해볼 수 있다.

中 PC공룡 '레노버', 구글 '모토로라' 삼키다

지난해 세계 PC시장 1위로 부상한 레노버가 구글의 스마트폰 제조사 모토로라 모빌리티를 인수했다. 레노버는 헐값에 글로벌 스마트폰 제조사를 인수했으며, 구글은 특허권 실리를 챙겼다는 평가다.
레노버(Lenovo)와 구글(Google)은 29일(현지시간) 모토로라 모빌리티(Motorola Mobility) 스마트폰 사업부를 레노버가 인수한다는 계획에 최종 합의를 했다.
이번 인수는 레노버의 강력한 PC 사업과 급성장하는 스마트폰 사업에 더해, 스마트폰 시장 입지를 더욱 강력하게 할 것이다. 또한 레노버는 전세계 신흥 시장에서 강력하고 높은 성장을 보이고 있는 스마트폰 사업을 북미와 남미를 포함해 서유럽으로 확장해 이 시장에서의 입지를 더욱 강화할 것이다.
이번 계약의 구입가는 약 미화 29억 1천만 달러로, 인수가 종료될 시점에 14억 1천만 달러를 지불할 예정이며, 그 중 6억 6천만 달러는 현금으로, 그리고 7억 5천만 달러는 레노버 보통주로 지불된다. 나머지 15억 달러는 3년 약속어음으로 지불될 것이다.
2005년 IBM PC 사업부를 인수한 래노버는 전세계에 널리 알려진 모토로라 모빌리티를 인수했다. 이번 인수에는 모토로라 브랜드와 모토 X(Moto X)와 모토 G(Moto G), 드로이드(DROID)TM 울트라 시리즈와 같은 모토로라 모빌리티의 혁신적인 스마트폰 포트폴리오도 포함된다. 레노버는 기존 자사 제품에 더해, 향후 모토로라 모빌리티 제품 로드맵을 추가하게 될 것이다.
구글은 현재 특허 애플리케이션과 발명 출원과 같은 광범위한 모토로라 모빌리티 특허 대부분을 그대로 유지할 것이다. 구글과의 지속적인 관계의 일환으로, 레노버는 특허와 기타 지적재산(IP)과 관련한 풍부한 포트폴리오에 대한 라이선스를 가지게 된다. 이에 추가로, 레노버는 모토로라 모빌리티 브랜드와 등록상표를 비롯해 2,000 개가 넘는 특허 자산을 가지게 된다.
모토로라 모빌리티는 전세계에 잘 알려진 선도의 브랜드 인지도를 가진 회사이며, 미국 내 안드로이드 스마트폰 3위 업체이자. 남미에서도 역시 3위 제조사에 올라 있다.
레노버의 회장 겸 CEO인 양 위안칭(Yang Yuanqing)은 “전설적인 브랜드와 혁신적인 제품 포트폴리오, 뛰어난 재능을 가진 글로벌 팀의 인수로 레노버는 전세계 스마트폰 시장에서 강력한 경쟁자로 올라섰다. 우리는 매우 빠르게 성장하는 모바일 영역에서 강력한 글로벌 업체가 될 수 있는 기회를 잡았다”며, “우리는 양사가 가진 최고의 장점을 합쳐, 고객들이 사랑하는 제품을 제공하고, 강력하고 성장하는 사업을 만들 자신이 있다.
이어 "레노버는 IBM의 씽크 브랜드 사례와 같이, 뛰어난 브랜드를 인수해 더욱 향상시켰으며, 전세계의 회사들을 아무 문제없이 효울적으로 통합한 입증된 사례가 있다. 나는 이 과정을 성공적으로 마칠 것을 자신하고 있으며, 우리 회사들이 현재 시장의 잠재력만 유지하는 것이 아니라 미래를 위한 강력한 기반을 만들 것이라고 자신한다”고 밝혔다.
구글 CEO인 래리 페이지(Larry Page)는 ”레노버는 모토로라 모빌리티를 안드로이드 에코시스템에서 주요 업체로 성장시킬 수 있는 전문성과 입증된 사례가 있다. 이번 계약으로 구글은 전세계 스마트폰 사용자들에게 혜택을 주기 위해 우리가 가진 에너지를 안드로이드 에코시스템 전반의 혁신을 가속화할 수 있도록 집중할 수 있게 할 것이다”라고 밝혔다.
모토로라 모빌리티 CEO인 데니스 우드사이드(Dennis Woodside)는 “레노버의 일부로서 모토로라 모빌리티는 모바일 인터넷 영역에서 1억명의 사용자를 확보하겠다는 목표를 더욱 가속화할 수 있게 됐다. 최근 출시한 모토 X와 모토 G로 우리는 엄청난 잠재력을 현재 보유하고 있으며, 레노버의 하드웨어 전문성과 전세계 영업망은 이를 더욱 가속화할 것이다”라고 밝혔다.
이번 거래는 규제 당국의 요구조건 충족과, 통상적 결산 조건 및 기타 필요한 승인 여부에 따라 변경될 수 있다.

후지필름, 80주년 기념 전문가급 미러리스 카메라 'X-T1' 발표



후지필름 일렉트로닉 이미징 코리아(대표 이다 토시히사, fujifilm.kr)는 세계 최대 배율과 세계에서 가장 짧은 타임랙을 가진 뷰파인더를 탑재한 전문가급 렌즈교환식 카메라 X-T1을 공개했다고 28일 밝혔다.
후지필름이 올해 80주년을 맞아 첫 공개한 X-T1은 보다 강력해진 성능과 새로움을 가미한 디자인으로 카메라 유저들의 관심과 구매욕을 불러일으킬 야심작이다. 자체 개발한 센서와 프로세서로 구현하는 최고의 화질과 빠른 조작성능은 물론, 다양한 기능들이 새롭게 탑재되어 실내 스튜디오 인물사진부터 자연풍경, 빠른 움직임의 스포츠까지 폭넓은 촬영범위를 지원한다. 후지필름은 견고한 마그네슘 바디의 새로운 스타일과 DSLR카메라에 버금가는 성능을 내세워 전문가를 타깃으로 시장을 공략해 나갈 계획이다.
X-T1은 클래식하면서도 고급스러운 멋을 풍기는 디자인에 직관적인 다이얼 배치로 훌륭한 조작감까지 더했다. 노출보정, 셔터스피드, 감도, 측광버튼, 드라이브 모드 등 상판에 5개의 아날로그 다이얼을 제공해 전원을 켜지 않고 다이얼 조작만으로 기본 설정이 가능하다.
세계에서 가장 큰 배율에 밝고 선명한 뷰파인더를 탑재했다는 점도 주목된다. DSLR카메라까지 통틀어 세계 최대 크기의 0.77배율, 시야율 100%의 236만 화소 전자식 뷰파인더를 탑재해 눈으로 보는 그대로를 촬영할 수 있다. 디스플레이 타임랙 역시 세계 최고 수준인 0.005초로, 찍는 순간 뷰파인더를 통해 촬영이미지를 바로 확인할 수 있다. 밝은 곳은 물론 어두운 곳에서도 초당 54프레임을 제공해 잔상 없이 선명하게 촬영이미지를 볼 수 있는 것도 장점이다. 또 디지털 스플릿이나 포커스 피킹 등 초점이미지를 함께 보여주는 '듀얼 디스플레이'와 자동으로 이미지가 전환되는 '버티컬 뷰' 기능이 새롭게 추가돼 뷰파인더의 기능을 극대화한다.
또 후지필름이 자체개발한 'X-Trans CMOS Ⅱ' 센서와 'EXR 프로세서 Ⅱ' 이미지 프로세서를 탑재해 빠른 조작 성능을 자랑한다. 위상차 AF(오토포커스)를 지원하며 0.08초의 빠르고 정확한 AF를 비롯해 초기 구동속도 0.5초, 셔터타임랙 0.05초 등 빠른 반응속도로 최적의 촬영 조건을 제공한다. 이에 더해 움직이는 피사체를 따라가는 초당 8연사의 트래킹AF를 지원해 빠른 움직임을 정확하고 생동감 있게 포착할 수 있다. 조리개를 조여도 선명한 화질로 촬영이 가능한 LMO(Lens Modulation Optimizer) 프로세싱 등 후지필름의 기술력이 집약된 기존 성능 역시 그대로 구현한다.
생활방수 기능을 지원하는 한편 방적, 방한까지 가능해 날씨나 환경에 구애 받지 않고 자유롭게 촬영이 가능한 것 또한 강점이다. 바디와 함께 3개의 생활방수 줌 렌즈도 출시 예정이다. (생활방수 지원 렌즈: XF18-135mmF3.5-5.6 R OIS WR, XF16-55mmF2.8 R OIS WR, XF50-140mmF2.8 R OIS WR)
촬영 편의 기능도 한층 강화됐다. 와이파이(Wi-fi) 기능에는 리모트 슈팅 컨트롤 기능이 새롭게 탑재됐다. 어플리케이션을 다운로드 받아 무선통신으로 스마트폰과 태블릿을 통해 촬영, 동영상, 터치 AF 및 셔터스피드, 조리개 등 카메라를 자유자재로 컨트롤할 수 있다. 세계 최초로 UHS-II SD 카드에 대응하는 카메라라는 점도 돋보인다. 바디가 UHS-II SD 카드 슬롯을 지원해 촬영이미지를 빠른 속도로 저장할 수 있다. 또한 세로 배터리 그립을 지원해 촬영 용이성과 그립감을 한층 높여주며 배터리 수명도 2배로 늘려준다. 104만화소 3인치 틸트액정을 채용한 점도 눈에 띈다.
그 밖에 타임랩스(꽃이 피는 과정, 교통의 흐름, 일출 등 영상 느낌이 나도록 사진을 촬영)를할 수 있는 인터벌 촬영 기능이 새롭게 추가됐으며 1080/60P의 고화질 동영상 촬영이 가능하다. 배터리를 포함한 무게가 450g으로 가벼워 휴대성 또한 뛰어나다.
색상은 블랙 한 가지로 출시 예정이며, 국내 출시일 및 가격은 미정이다.
후지필름 일렉트로닉 이미징 코리아 임훈 부사장은 "X-T1은 고급스러운 디자인이 돋보이는 것은 물론, 후지필름의 독자적인 기술력에 새로운 기능들이 추가되어 디자인이나 성능 면에서 사용자들에게 큰 만족감을 선사할 것"이라며 "80주년을 대표해 자신 있게 내놓는 제품인만큼 국내 시장에서도 큰 호응을 얻을 것으로 기대한다"고 말했다.
한편, 후지필름은 X-T1과 함께 X마운트 렌즈 로드맵 최신버전도 공개했다. 지난 1월 공개한 XF56mmF1.2R와 올해 안에 공개 예정인 5종을 포함한 총 17종의 X마운트 렌즈를 선보였으며, 후지필름은 이로써 칼자이즈 렌즈 3종을 포함해 총 20종의 렌즈 라인업을 구축하게 됐다.

2014년 1월 29일 수요일

Glyph: A Mobile Personal Theater With Built In Premium Audio



Experience stark, vivid images like nothing you've ever seen combined with premium audio in a unique flip down form factor.

Introducing the Avegant Glyph

Since the beginning of personal display technology, screens have been getting smaller and closer to our eyes but with one limitation: image quality. At Avegant we've solved that problem using a new technology that mimics the way that we as humans naturally see light. Using a Virtual Retinal Display we've figured out how to project images directly onto your retina, creating sharp, stark images unlike anything you've seen before.
Over the past two years we've worked to miniaturize the technology to fit into a portable headset good for mobile or home use. The product of our work is the Glyph. Combining a unique flip-down form factor, super sharp imagery and premium noise-cancelling audio, we created a device that is a revolution in personal display technology.
The Glyph uses a simple HDMI input to display anything in your content library, from the movies that you already own to streamed Netflix over your iPhone to the desktop environment in your Mac or PC. The Glyph is also great for gaming, whether in playing Call of Duty Ghosts on your Playstation or Real Racing on your mobile phone. And with an integrated 9 Degree of Freedom head-tracker, a whole world of interactive gaming, Point of View (PoV) imaging and interactive storytelling is within our reach.
And this is just the beginning. The future of content possible with the Glyph is limitless. Imagine directors being able to produce 360° movies where you can not only watch actors interact in a cafe but look around the environment as the story unfolds around you. Imagine integrating an LTE chip into the Glyph and making calls straight from your headset. Imagine integrating a camera on the front of the visor and clicking a button to see not just the world in front of you but ultraviolet and infrared signatures in real time.
Backers of this project are more than consumers and testers. You're investing in the future of display technology and participating in what can change the world of vision as we currently know it. We'll make you part of that community as we build it from the ground up, from interactive testing and feedback to online forums to member-only events and perks.
At the end of this campaign, those who pledge $499 or more will receive a fully functional Beta Glyph Prototype, a device that integrates fluidly with any content of your choice, displays vivid 3D and symbolizes the first step in truly integrated and stylish mobile near-eye display technology.

Accolade from the Media

Reviewed.com, part of USA TODAY, January 9th - Editor's Choice Award at CES: "As far as clarity, there is definitely a 'wow factor' when you first experience the image projected by the Glyph. It’s quite amazing to realize that you aren’t staring at a screen, and that the projected image is reflecting off the back of your retina. Since it projects into each eye independently, you can view images and video in full 3-D."
THE VERGE, December 18th:  “The picture I see already looks beautiful: high-res, colorful, and accurate, with none of the screen-door effect or pixellation of a device like the Rift.”

What is a Virtual Retinal Display?

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The Glyph's Virtual Retinal Display uses one million micromirrors in each eye piece to reflect a sharp, vivid and lifelike image directly onto the back of your retina. It's an advanced, safe and innovative process that results in extremely comfortable light yielding very little eyestrain. Users of the Glyph prototypes have worn devices comfortably for hours with no nausea or disorientation when transitioning back to normal vision.
Watch this video to see how it works.

What To Expect From The Deliverable Glyph Beta

We've spent a long time perfecting the science and the design that goes into the Glyph, and we're proud to bring you a device that reflects our passion.
The Glyph Beta that you receive in the mail later this year will have all of the trademarks of a fully developed and tested product, including re-engineered ergonomics and a slimmer, more efficient design than what you see above. Compared to the physical alpha prototype now in our hands, Avegant plans to deliver:
  • A comfortable, balanced fit that applies minimal pressure to the user's nose and ears while still looking great
  • Slimmer ear cans reduced approximately 50% in thickness
  • A thinner, more lightweight visor with a cover that minimally impacts your head and hair during audio mode use
  • One slim cable that connects to either an HDMI cable or an audio jack
Renderings of the deliverable beta prototype that you'll get are on our homepage!

Glyph Beta Product Specifications

We need to be clear with one thing: what you'll receive at the end of this year is a beta product. The Glyph Alpha works magnificently in its current state and will be an order of magnitude better when it reaches your hands as the Glyph Beta. But it's still going to be a beta device with room for growth.
Backers of this project are early testers and adopters. We hope to work with you over and after the campaign to learn about your experiences, refine the product and help bring this to the mainstream store shelves. It should be a great adventure.
Here's what you can expect to receive.
General
  • Weight: 16oz
  • Color: White, Black or Blue
Video
  • Display Technology: Micromirror Array
  • Resolution: WXGA (1280 x 720) per eye
  • Contrast Ratio: >1000:1
  • Total pixels: 1,843,200
  • Refresh Rate: up to 120 Hz
  • Horizontal Field of View: 45°
Audio
  • Sound Output Mode: Premium Stereo
  • Frequency Response: 20 - 20000 Hz
  • Dynamic Range: 115 dB
  • Microphone: Built-in
  • Connectivity: wired over HDMI or TRRS audio cable
Miscellaneous
  • IPD Adjustment: Yes 50-75mm
  • Diopter Adjustment: +2 to -6
  • Headtracking: 9 DOF IMU output via Bluetooth or hardwired
  • Head strap: Optional head strap included
Connections
  • Video: Single HDMI connection
  • Power: microUSB
  • Audio: 3.5mm TRRS jack (stereo-plus-mic)
Power
  • Power/recharge via microUSB cable
  • Onboard battery provides 3 hour runtime

The Development Process

With a strong staff of dedicated engineers, Avegant has been aggressively iterating on the Glyph design over the last two years. It started with a proof of concept on a benchtop:
Avegant's Technology Demonstration Unit, Complete January 2013
Avegant's Technology Demonstration Unit, Complete January 2013
We were then able to miniaturize the technology into an engineering proof of concept.
The Glyph Engineering Prototype, Complete August 2013
The Glyph Engineering Prototype, Complete August 2013
Next, we started to build in features, including the flip-down form factor and integrated audio. We took this technology to CES in Las Vegas.
The Glyph Alpha Prototype, Complete January 2014
The Glyph Alpha Prototype, Complete January 2014
Throughout this year we'll be taking our support from Kickstarter and using it to refine and optimize the design.
The Glyph Beta that you receive will be subjected to a full course of ergonomic testing and redesign where we'll carefully balance the comfort and fit. We'll also redesign the optics to accommodate a wider range of inter-pupillary distances. Finally, we'll slim down the ear cans to 50% of their current thickness and decrease the thickness of the optics in the visor to ensure a better fit.
Renderings of the deliverable beta prototype that you'll get are on our homepage!

The Glyph for Developers

All new hardware projects require developers to push the envelope of the technology in order to create the best experiences possible. At Avegant, we're excited to support developers and work with the community as the platform grows.
Getting started as a developer is simple; the only hardware you need is a Glyph!  We've intentionally created the Glyph Beta with a form factor that works fluidly with any HDMI input, making the device simple to use with any source. While we are currently compatible with a range of apps and platforms, we hope developers will create custom software that takes full advantage of the Glyph. This includes wide integration with our head-tracking in conjunction with a full spectrum of devices. We see major opportunities in this realm with huge potential growth, for example with mobile support so that head-tracking can be embedded into more 360 video apps and Point of View (POV) games. 
We can't wait for some of you to make a golf game that uses the sensors within a phone along with head-tracking to create a 360 degree simulation of the PGA Master's or a light saber fighting game where the 3D buzzing sound moves from ear to ear as we hack and slash our way through the future. 
During the campaign, we'll be building out a developer's forum and engaging a feedback mechanism for our early adopters to interface directly with our engineering team.  We are also looking to any developers that join us on Kickstarter to help us target the software environments that they are passionate about so we can work on integration for those first.

How We'll Use Your Support

Prototyping and testing a piece of consumer electronics is a time and cost intensive process. Our initial research and prototyping brought us to the alpha stage of development. We proved that the science worked, which is the biggest risk in a project like this. Now we need to ramp up production and make sure that the fit is good for a wide range of consumers.
Your money will help us expand out our prototype base to perform a full design of experiment on fit and function. We're working with Tekna, an industrial design firm in Michigan with broad experience in designing medical devices, to find the materials and ergonomics for the best look and fit.
We also need to set up and organize our manufacturing. Currently, we're proud to be designing and manufacturing the Glyph in the United States, but to plan for the future we need to identify and engage with manufacturers around the planet to ramp up large-scale manufacturing.
Along the way, we'll also allocate engineering cycles to rebuilding the electronics in order to slim down the weight and lower the profile of the device.

More Reviews from the Media

So far our Engineering and Alpha Prototypes have received much accolade from the press.
CNET profiled us live at CES:
CNET, January 6th: "...the projected image, just like my last time with Avegant's virtual retinal display tech, was exceedingly bright and vivid, lacking any sense of pixelation."
THE VERGE, December 18th: “The picture I see already looks beautiful: high-res, colorful, and accurate, with none of the screen-door effect or pixellation of a device like the Rift.”
ENGADGET, December 18th: “…the company’s latest reveal has us throwing balls of cash at the screen.”
TESTED, November 12th: “Objects in focus looked much sharper than I would expect from 720p, and with the interpupilary distance adjusted, there was no crosstalk that I could see in the 3D. But more importantly, my eyes weren’t strained and I actually could let my pupils comfortably wander and focus on different parts of the image.”
ROAD TO VR, November 12th: “…it was one of the most vivid and natural things I’ve ever seen on any display.”
DISCOVERY NEWS, October 11th: “Each projected images offers two times the resolution of competing head-mounted displays, plus a seamless image compliments of precise pixel blending.”
DVICE, October 10th: “Avegant’s prototype Virtual Retinal Display (VRD) is not your run-of-the mill head-mounted display (HMD).”
DIGITAL TRENDS,October 10th: “...it actually projects images directly onto your retinas, which gives it a number of advantages over LCD-based headsets.”
CNET, October 9th: “This truly provides a far more compelling visual experience than any headset on the market today.”
ENGADGET, October 9th: “We’ve never seen a product quite like this, and for Avegant, that’s very good news.”
LAPTOP MAG, October 9th: “The Avegant Virtual Retinal Display boasts a completely different level of realism, since it projects light directly into your eye to mimic natural vision.”

About the Team

This technology is born out of an incredibly passionate group of engineers (even our marketing lead is an engineer) dedicated to near eye displays.
Dr. Allan Evans, our CTO developed the technology out of a government lab, and together with Dr. Neil Welch, our VP of Engineering and Edward Tang, our CEO, they were able to build the initial prototypes.
Our team has grown as the Kickstarter approached, adding Yobie Benjamin, the former global CTO of Citigroup as our COO and Mark Palaima, a former Fellow and Chief Architect from eBay, to our roster.
We have a confident, strong team with deep connections in the manufacturing and electrical engineering world across the country.

FAQ

  • What is a Virtual Retinal Display? A Virtual Retinal Display uses a micromirror array and a combination of optics to reflect an image directly onto your retina, effectively using the back of your eyeball as a screen. The resulting picture is extremely sharp and vivid, unlike anything a conventional display can produce. In particular, the 3D images are exceptionally clear.
  • What sort of content works with the Glyph? The Glyph is made to be media agnostic, meaning that it can plug into any HDMI source and display any current content natively. This means sources from an XBox to a Playstation to a MacBook to an iPhone to an Android device may be used while content from Blu-ray DVDs to video games to streaming movies can be watched.
  • For how long can it be worn? The reflected light produced from the Glyph is very comfortable and natural feeling. Many users who experience eye strain or nausea in looking at a conventional display feel no similar effect using this technology.
  • What about battery life? The beta headset will have enough battery life to power a full-length feature film, about three hours.
  • What sort of cables will I need? The beta headset will have one HDMI cable that will plug into any HDMI source. An adapter will be included to go to a micro-HDMI connection.
  • Will there be head tracking for gaming or immersive reality? Yes. We have already tested the current prototypes with head tracking and assorted console games. They work great!
  • What is the field of view? Looking into the device you’ll see an image that looks like an 80 inch screen 8 feet away from you. That translates to about a 45 degree field of view.
  • Can you make that field of view bigger? Yes. We promise to look into developing it. But right now we want to focus on bringing a broad spectrum of already-existing content to the broad user base, and we don't want to constrain the image. Support us in our efforts now and you'll see the fruit of our development down the road.
  • Does this technology work with Virtual Reality? Yes. The high resolution, lack of screen-door effect and low latency of our technology makes it great for VR.
  • Is it safe? Yes. The light source is simply a low powered Light Emitting Diode (LED) – something like you would see at the end of a keychain light. The micromirror array and optics together create the unique image.
  • How does the Glyph work with glasses? You’ll be able to adjust the diopters in the Glyph to accommodate a wide variety of prescriptions and pupillary distances. In short: you won’t need your glasses. Note: at this point we cannot account for astigmatic eyesight.
  • Isn’t a micromirror array the same thing as a DLP? Yes. We’re working with TI utilizing brand new, unreleased, cutting-edge micromirror technology.


Stretch Goals

* Originally we planned to include noise cancelling at $1M of funding, but because the messaging was unclear at the outset we'll include it with all of the shipped devices from here on out. More stretch goals to come!
Stretch Goals: $500,000 - Reached!
We've doubled our goal! As a thanks, we're going to expand the number of available body colors for the regular Glyph $499 contribution or the $499 special edition to include Red, Green and Orange. LED and HDMI colors will remain blue and black respectively on the regular edition. Customized LED and HDMI colors for the special edition will remain among the currently offered options. You'll be able to pick your colors after the campaign is finished.
Stretch Goals: $750,000
At $750K we'll include a basic semi-rigid fabric protective case with all shipped Glyphs (excluding the $999 version with a customized case). We'll release details on the specific design soon.

웹에서 레고 놀이 즐긴다.. 구글-레고, '빌드위드크롬' 정식 서비스

세계 최대 인터넷 서비스 기업 구글과 블록형 완구 업체 레고가 협력해 웹 화면에서 레고 놀이를 구현하는 '빌드위드크롬 (http://www.buildwithchrome.com/) 서비스를 28일(현지시간) 시작했다.
빌드위드크롬 사이트에 처음 접속하면 '빌드 탐색하기'. '빌드 만들기', '기술 익히기' 3가지 화면이 제공된다. '빌드 탐색하기'에서는 다른 사람들이 어떤 빌드를 만들었는지 구경할 수 있으며,  '빌드 만들기'는 자신이 직접 빌드를 만들 수 있다. 또, '기술 익히기'를 통해 기초부터 레고 빌드를 만드는 법을 배울 수 있다.
이와 함께 구글의 소셜 네트워크 서비스(SNS)인 '구글 플러스'(구글+)를 이용하면 사용자가 만든 빌드를 관리하거나 다른 사람들에게 보여 줄 수 있으며, 조립 방법을 공유하고 토론하는 것도 가능하다.
이 서비스는 구글 크롬 브라우저로 접속해야 이용할 수 있으며, 한글을 지원한다.

삼성 '타이젠폰', 인텔 메리필드 SoC 탑재 가능성 있다

▲ 28일 이브리크스가 트위터로 공개한 타이젠폰(SM-Z9005)
삼성전자가 다음달 스페인 바르셀로나에서 열리는 '모바일월드콩그레스(MWC 2014)'에서 선보일 타이젠 OS 탑재 스마트폰에 인텔 프로세서가 탑재될 것이라는 주장이 제기됐다.
28일(현지시간) 폰아레나, 삼모바일등 IT매체들은 작년 삼성전자 타이젠폰 출시가 연기된 것은 타이젠 OS의 완성도 외에도 삼성전자와 퀄컴의 경쟁관계 및 인텔의 메리필드 SoC과 관계가 있다고 전했다.
현재 모바일 SoC의 선두주자는 퀄컴으로 유일하게 LTE가 내장된 SoC을 제공하고 있지만, 타이젠 연합을 주도적으로 이끌고 있는 인텔이 LTE를 내장한 메리필드 SoC을 내달 공개할 예정이기 때문이다.
최초의 타이젠폰으로 알려진 '제크'(SM-Z9005)'는 퀄컴 스냅드래곤 SoC를 탑재할 것으로 알려졌지만, 인텔 메리필드 SoC을 탑재하고 출시될 가능성도 있다는 것.
차세대 메리필드는 22nm 실버몬트 마이크로 아키텍처 기반 아톰 시스템온칩(SoC)으로 32nm 공정으로 만든 이전 세대 클로버트레일 플러스보다 50% 향상된 성능과 긴 배터리 수명을 제공한다.
인텔 메리필드 SoC이 탑재된 스마트폰은 MWC 2014에서 최초로 선보일 예정이지만, 출시는 2분기로 알려졌다. 따라서, 삼성 타이젠폰이 메리필드 SoC을 탑재한다면 2분기에 출시될 것으로 예상된다.
한편, 삼성전자는 미디어에 2월 23일 타이젠 행사를 개최하고 타이젠폰을 선보인다는 초대장을 발송해, 이 기기가 시제품일 가능성도 있다.

애플, 아이폰용 외장 카메라 렌즈 부착 자석 특허 출원

애플이 아이폰에 외장 카메라 렌즈를 부착하기 위한 자석 특허를 출원했다.
29일 미국 특허청(USPTO)에 따르면 애플은 ‘정렬선을 포함한 자석식 추가 렌즈들’이란 제목의 특허를 출원했다. 이 특허는 외장 카메라 렌즈의 부착 방식과 기능 등을 설명하고 있다.
이에 따르면 애플은 아이폰에 외장 카메라 부착을 위해 나사 방식 대신 자석을 사용해 고정시킨다는 계획이다. 이 외장 카메라 모듈은 아이폰 카메라에 정렬되어 렌즈를 확장하며, 아이폰에 내장된 렌즈와 센서에 연결해 줌과 자동 초점 기능, 흔들림 보정 기능까지 지원한다.
한편, 이 특허 언제 아이폰에 채용될지는 아직 확인되지 않고 있다.

'맥북' 태양광으로 충전, 애플 특허 등록

애플이 태양광을 이용해 노트북 충전을 하는 특허를 취득했다.
28일(현지시간) 미국 특허청(USPTO)은 애플의 '태양광 충전 PC' 특허 등록 신청을 받아들였다고 밝혔다.
애플이 신청한 '전자 기기디스플레이 모듈'(Electronic devicedisplay module)이라는 특허는 노트북 PC의 상단에 전면과 후면 양쪽에 디스플레이를 탑재하는 기술을 설명하고 있다.
상단 디스플레이의 경우 일반 노트북에서도 볼 수 있는 보통 스크린이지만, 이 상단 뒷면에 '스마트 유리'를 달고 회로를 통해 이를 조작할 수 있는 점이 특징이다.
이 '스마트 유리'는 투명 상태로 만들 수도 있고, 반투명 상태나 불투명 상태로 만들 수도 있어 여러 가지 정보를 다양한 방식으로 표시할 수 있으며 앞면의 화면과 뒷면의 스마트 유리 사이에 태양광 전지를 설치함으로써 노트북 PC를 충전하는 데 쓸 수도 있다.
업계에서는 애플이 이를 이용해 '태양광 충전 맥북'을 내놓을 수도 있을 것으로 내다보고 있다.

구글, 맞춤형 '구글 글래스' 선보여.. 이어폰, 선글라스 렌즈도 지원

구글의 스마트 안경 '구글 글래스'가 맞춤형 안경으로 진화했다.
28일 (현지시간) 구글은 구글 글래스 공식 페이지를 통해 사용자들이 구글 글래스를 주문할 때 추가할 수 있는 도수를 넣은 안경 렌즈, 선글라스 렌즈, 티타늄 테 등을 소개했다.
안경 테의 스타일은 4가지로 제공되며 가볍고 튼튼한 티타늄으로 만들어졌다. 티타늄 안경 테를 구글 글래스에 추가하려면 225달러의 추가비용이 든다.
이외에도 선글라스 역활을 해주는 탈착이 가능한 구글 글래스용 셰이드와 5가지 색상의 구글 글래스 전용 이어폰도 함께 선보였다.
구글의 이런 움직임은 올해 말로 예정된 일반 판매를 앞두고 이를 더 대중적인 제품으로 만들고 편의성과 패션성을 강화하기 위한 것으로 풀이되고 있다. 아직은 소수의 IT 매니아들만 사용하는 구글 글래스를 일반인들이 보다 편히 쓸 수 있는 '라이프스타일 제품'으로 만들겠다는 것이 구글의 희망이다.
한편, 구글은 올해 내로 미국에서 일반인들에게 구글 글래스를 판매할 계획이다.

'LG G 프로2' 사진 유출? 후면 버튼으로 G2와 쌍둥이

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내달 공개될 'G 프로' 차기작, 'LG G 프로 2'의 디자인을 확인할 수 있는 사진 2장이 공개됐다.
사진 속 제품은 G2와 동일한 후면 버튼 방식을 사용하도록 만들어 측면에 버튼이 존재하지 않으며 카메라 렌즈의 모양이나 스피커 포트가 G2와는 다른 것으로 확인됐다.
누군가 합성한 사진일 가능성을 배제할 순 없지만 후면 커버의 질감 표현이나 디자인 차이를 생각하면 기존 제품 디자인을 이용한 합성 사진은 아닐 것으로 판단되고 있다.
LG G 프로 2는 6인치 1920x1080 Full HD 디스플레이와 스냅드래곤 800 프로세서를 탑재한 것으로 알려져 있으며 해당 사진은 금일 오전, DC인사이드 스마트폰 갤러리에 등록된 것이다.

마이크로소프트 'XBOX One' 성능 높인다, 약 8% GPU 자원 추가

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마이크로소프트가 XBOX One의 단점으로 지적되온 게이밍 성능 문제를 해소하기 위해 새로운 패치를 준비중이다.
XBOX One에 탑재된 APU가 경쟁사 보다 성능이 낮은 것은 사실이지만 이를 보완하기 위해 키넥트 영상 처리에 활용하던 자원을 게임 처리에 이용할 계획이다.
이번 패치가 적용되면 전체 GPU 리소스 중 10%를 차지하던 키넥트 연산 부분을 2%로 줄여 음성 기능만 활성화 한 상태에서 약 8% 정도의 GPU 자원을 추가로 활용할 수 있게 되며 이를 통해 게임 프레임을 향상시킬 수 있게 된다.
8%의 GPU 자원만으로 얼마 만큼의 프레임 향상을 기대할 수 있는지는 확인되지 않았으나 순간적인 프레임 하락을 완화시키는데 도움을 줄 수 있는 것으로 전해졌다.
참고로, XBOX One에 탑재된 GPU는 PC용 그래픽카드인 라데온 HD 7790과 비슷한 성능을 갖췄지만 경쟁 제품인 PlayStation4에는 라데온 HD 7870에 해당되는 뛰어난 성능의 GPU가 탑재되어 있어 같은 게임 타이틀이라도 더 부드럽고 끊김없는 화면을 제공할 수 있다.

Strates Desk





Design: Mathieu Lehanneur
Strates is a highly innovative desk and storage collection. The elements work great as standalone products: tables, desks, shelves, side tables... and compose, when combined, an extremely powerful, flexible and evolutive system. The integrated shelves and table tops offer intuitive and convenient ergonomics, and the smart interlocking design makes it very easy to mount.

Material: high-quality birch plywood.
Strates Desk Dimensions:
Strates 148
W 74cm L 148cm H 75cm | W 29.13" L 58.27" H 29.5"
Strates 190
W 74cm L 190cm H 75cm | W 29.13" L 74.8" H 29.5"

SK하이닉스 참여 한미일 연합, 도시바 인수 우선협상자 선정

SK하이닉스, 일본 산업혁신기구, 미국 베인캐피털이 참여한 한미일 연합이 도시바의 반도체 인수 우선 협상 대상자로 선정됐다고 일본 언론들이 21일 보도했다. 도시바 반도체 인수 대금은 2조엔(약 20조4500억원)에 이르는 것으로 전해졌다. ...